grötmiddag..

Sitter svettig och äcklig och äter middag i soffan.. Idag blev det något så kulinariskt som gröt och äggmackor! Fantstiskt gott efter träningen. Det är som att när jag går genom dörren hemmma så bestämmer sig magen att bara lägga av! Jag blir så hungrig att jag kan dö. Kurr kurr.. Tur att gröt blir klart fort i micron, ingen lyxmiddag men den fyller sin funktion med bravur.!






Idag har vi haft skola till halv 3, det har varit mest inriktat på stroke. Bla var det en tjej som var och talade med oss som hade drabbats av stroke när hon var 27 år!! helt sjukt alltså. Hon hade svår afasi (talsvårigheter) fast det nu var nästan 8 år sedan hon drabbades! Men hon var dukig på att göra sig förstådd och föeläsningen var mycket givande tycker jag!

Sen har det också varit om skalltrauman och skallskador idag. Det får mig att gå igång alltså.. Ju värre desto bättre, känns som ett litet sjukt beteende men jag har aldrig sagt att jag är riktigt frisk heller! Jag kan ju lova att jag kommer hamna inom någon sorts akutvård... Som Linda sa idag; Ida du kommer aldirg hamna på ett äldreboende, du är för rastlös. Det stämmer nog väligt bra.

Näe, mina vänner.. d´nu är det kanske dax att dra sig in till duschen så jag inte förpestar HELA lägenheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0