skön dag..

Vi har haft världens skönaste dag idag. Medans alla andra får hålla sig inne i skolan har vi varit hemma hos våran lärare gerit och bara haft det gött! Vi har ätit tacos och rabarberpaj. Lyssnat på sommarmusik. Snackat skit. Solat. Sjungit och dansat i köket. Lekt lekar och tagit fotbad. Helt enkelt en riktigt great dag!

Får se om jag lyckas sno lite bilder som jag kan lägga ut sen..!

snygga naglar..

Det vore inte dumt med riktigt snygga naglar när vi ska på balen nu snart! Dettta måste nog införskaffas alltså!!!

här kan de som vill försöka vara med i en tävling till att vinna riktigt snygga lösnaglar...

5 månader..

Jag och min älskling firade 5 månader igår. För att fira det kom jonte hit utan att säga till mig, vilket fick mig att stå och stirra på han i säkert 20 sekunder innan jag förstog att det var han. Älskar verkligen honom!!! ♥

Ikväll ska vi på lärar middag, det blir nog roligt.. hoppas bara att alla kommer.

Nu ska jag snart fara såå...

Ps.. Vi har fått 6 (!) kattungar till...

Bara för sussi...

Jag har varit och busat/slagits med våra kattungar nyss. Försökte ta lite kort på dom eftersom sussi ville ha på sin blivande lilla kisse.. Men kattunga vill sällan vad man själv vill oh dom ville springa runt väldigt mycket medans jag tog kort så det är inte några kanon kort men det får ni ta...

Är det någon som vet av nån som vill ha söta lurviga kattungar så är det bara ni säger till! Det är dessutom påväg en till kull med kattungar som förmodligen kommer att vara lika lurviga som den första!!!

hmm..

...Jag har blivit riktigt dålig på att uppdatera min blogg nu på slutet! jag har inte så mycket tid och ork som jag hade förut tror jag! Väldigt mycket tid har gått åt till projektarbetet som jag nu tror att jag är heeelt klar med. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska berätta.. I helgen är det lärarmiddag för oss.. vi kommer inte att vara så många men det blir nog roligt ärndå skulle jag tro.. men jag kommer säkert att vara helt död på kvällen eftersom jag måste plantera plantor på torsdag och fradag och på lördagen måste jag stiga upp och jobba på edfast så jag lär ju vara rätt mör om vi säger så!

Idag höll jag i min lektion i idrott, vi körde lite styrka. Jag lär ha dö mycket träningsvärk imorgon alltså! Vi körde vad jag kallar gubbgympa, man tränar alltså tillsammans hela tiden med en ledare till musik. I det här fallet var jag ledaren vilket betydde att jag var tvungen att ta i som aldrig förr eftersom jag ville tagga dom andra så det kommer jag nog få lida för imorgon! Men förhoppninsvis blir det fler än jag som får träningsvärk.

Nu ska jag snart lämna datorn tror jag..

fairytale..

ja.. Grattis norge till utklassning i melodifestivalen.. Ganska bra låt iaf som vnn  väl inte så dumt..

Helgen började hemma hos sandbergs  familj skulle äta middag. Gott som attan med grillat kött och potatisklyftor! var hos dom hela kvällen och jag hade chaffis tjänst på kvällen till mamma och pappa.

På lördagen så for jag och jonte in till stan. Det är verkligen livsfarligt för min plånbok att vara i stan men jag hade iaf kul. Köpte 2 par skor, 2 tröjor, en väska och smycken.. hittade en snygg jacka som han köpte också. Sen gick vi runt och slöade, köpte årets första mjukglass, åt på subway och mådde bra! Efter det for vi hem till jonte och åt middag där..

melodifestivan sågs i gumboda med massor av konstiga mäniskor..

Sen idag.. så har jag fikat hos sussi som har fyllt år. Petat lite på hennes mage och ätit tårta.. mums.. nu sitter jag och funderar på att gå och duscha..

Projektredovisning imorgon.. vet inte vad jag ska prata om men det löser sig!

gullia lilla syster..

Jag bara satt här och rättade mitt jäkla projektarbete... Det tog tid och jag började känna mig otroligt less! Och plötsligt från ingenstanns så kommer min lillasyster och säger att det finns kladdkaka i köket! Hur bra kan en dag bli av lite kladdkakka alltså! GREAT! Så nu är hon väl liiite omtyckt iaf!

Måndakväll..

Sitter här och häckar nu igen, har nyss skrivit klart mitt arbete till naturkunskapen så det känns ju otroligt skönt måste jag säga! ikväll har det inte hänt så mycket här i gullis. Sussi kom på besök för att få sig lite middag. Hon är väldigt stor nu och har världens sötaste mage. Jag fick tom känna när barnet sparkade och när den fick hicka. Nu är det bara en månad kvar ungefär innan hon får sitt lilla barn! roligt värre måste jag säga. Då får jag mysa med en bebis!

sött värre med bebeismagen men nu är det lite svårt att gå för de lilla flickan. Desutom är tydligen magen ivägen mest hela tiden. Men det är sött ändå! hon ju kan använda den som bord! Prakiskt

Projektarbete

I helgen har det verkligen varit projektarbete för hela slanten! Men nu, äntligen så tror jag att jag är klar med allt! Helt sjukt hur skönt det känns. Jag ska ju förstås lämna in texyten till lillemor som säkert kommer att såga den totalt men... då kan jag bara känna att det är bara renskrivning.. Jag vet inte riktigt hur mycket man ska skriva.. min utvärdeing vart typ 10 sidor lång det kändes typ liiite mycket men vad vet jag liksom! Jag är att det snart är över!!!!

Wiiiiiieee
(glädjetjut)

Kattungar..

Ja jag är lite seg för jag har ju inte berättat att vi har fått kattungar än ju! Dom är 4 stycken och jätta söta. En hel svart en beige och två gråa.

Mysigt

Riksgränsen...

Jag tänkte dra en kort sammanfattning av våran fantastiska resa till riksgränsen.

Onsdag; Jag steg på bussen kl 22.20 i bygdsiljum för att påbörja den 9h långa bussresan. Måste söga att den resan var nog det jobbigaste på hela resan. Jag fick sova ungefär 2h tror jag. Fast jag hade med mig kudde och allt! Men det gick iaf väldigt bra, vi tog oss fram!

Torsdag; Kl 7 kom vi fram till den lilla by vi skulle bo i. Vessenjarvi ett litet ställe 7 km utanför riksgränsen som bestod av några stugor och en tågstation. Där bärde vi in mat och packning in i det hus som vi skulle bo i. En av ledarna påbörjade frukosten direkt så efter lite uppackning av sakerna så var det bara att sätta sig och äta lite. Typ vid 9 någon gång så vart det avgång till riksgränsen där vi möttes av strålande sol och mycket snö i backarna helt underbart! Hela dagen tillbringades i backen förutom en kort pause för lunch. Eftersom jag hade glömt smörja in mig med solskyddfaktor under dagen såg jag ut som en tomat med hjälmbränna.

Backen stängde vid 4 och efter det så vart det en kort visit på afterskiin. Vi kom tillbaka till stugan och matlaget började genast laga mat till oss. Efter det så var jag Jonte och Pontus helt döda så vi gick och la oss en stund för att klara av kvällen. För kl. 22.30 så gick bussen tillbaka in til riksgränsen där vi firade valborg på grönan (ett uteställe i gränsen). Mycket bra mycket bra. Vi drack och hade det bara trevligt!

Fredag; Vaknar ändå hyfsat pigg trott de få timmarna sömn. Vi går upp och äter frukost vid halv 8 och sedan bär det av igen. En till hel dag i backen, dock var det inte lika bra väder som dagen innan men ändå riktigt härligt! Halva dagen var jag helt borta av trötthet. Jag trodde inte benen skulle bära när man kastade sig ner för backarna. Men efter lunch så fick jag tba lite av krafterna så det var en bra sak.

Lite längre afterski vart det på fredagen vi stannade väl till kanske halv 6 innan vi for tillbaka till våran stuga. Denna dag var det jag som hade äran att hjälpa till att laga mat. Dock var detta ingenting som kändes jobbigt för efter några skålar med vin så känns livet rätt så bra. Snart skålade vi för att från köttfärsen till ledarna. Men köttfärssåsen vart ändå väldigt gos och dessutom så presenterade vi rätten med en liten sång.

Vers; Bella note (från lady och luffsen)
Åh.. denna rätt, denna ljuvliga rätt som vi kallar bolongese..
Den är fräch den är god, den ger massor med mod men ta det lugnt med salladeeen..

Till efterrätt blir det glass, glass i stora lass den toppar vi med chokladsås... åhhh.....

Okej nu minns jag inte hela men ändå den ägde när vi sjöng den!

Vi somnade som stockar vid typ halv 11 efter att ha bastat en stund. Förutom pontus som vart lurad att sitta uppe med gubbarna och spela jäger plump.

Lördag; Livet kändes väldigt bra när man vaknade upp ganska pigg på morgonen. Desstuom så möttes vi av strålade sol även denna dag vilket höjde stämningen ytterligare. Igen hel dag i backen och sedan afterskii till halv 6. Vi for hem åt och gjorde oss klara för ytterligare en utekväll. Denna gång så hamnade vi på ett ställe som heter björkliden som faktiskt vart mycket bättre än vad grönan var. Där spelade ett cover band som nästan bara spelade bra låtar så vi dansade och drack hela kvällen. Vi var väl kanske hemma vid 2 igen och då var det bara raka vägen i säng.

Söndag; Vi vaknade inte allt för bakis efter våran kväll ute. Det här var ju faktiskt sista dagen på vår lilla resa så på morgonen så var vi tvungna att städa ihop alla grejor innan vi for till backen eftersom vi inte skulle tillbaka till stugan mer under resan. Eftersom det var lite dåligt väder denna dag så bestämde vi oss för att bussen skulle fara klockan halv 4. Och då skulle vi även ha hunnit ducha om vi ville det. Därför vart det inte en jätte lång dag i backen men det var ganska skönt faktiskt!

Så det enda som återstår nu att berätta om resan var bussresan hem. ja.. Den tog också 9 h. Big suprise. Dock så stannade vi och åt på vägen också så det tog väl lite längre tid kanske...

Bilder från resan kommer snart.